In de Pers
Recent
Er zijn nog geen toneelstukken toegevoegd
Lancering
Het is je eigen schuld als je tegen je zin allerlei reclame aantreft tussen je digitale post. Je hebt iets besteld, aangegeven cookies toe te staan, je hebt in kleine enquête ingevuld, dat soort dingen. Al je meningen, bevindingen, voorkeuren worden ergens opgeslagen en dat materiaal wordt weer doorgegeven, zo werkt het.
Meestal druk ik die ongevraagde berichten meteen weg. Wel vraag ik me soms af waarom ze me bereiken. Laatste tijd komt er vaak post van een dakdekker. En van stukadoors. Even nadenken dus. O ja, tijdje geleden vroeg ik aan een schildersbedrijf een offerte. Dan wordt dus meteen bekend: Man Wil Zijn Huis Opknappen!
Zojuist dacht ik weer: waarom? Aanbieding van PostNL: hoe je een persoonlijke postzegel kunt maken en dat er nu een leuke postzegel bestaat met als thema `De reis naar de maan’, Daarbij staat: `Je plakt ze zo op je brief of kaart en je post is klaar voor lancering.’
Grappig bedacht. Klaar voor lancering is één ding, maar wat we ook belangrijk vinden is een geslaagde landing. Heb helemaal geen zin te klagen, maar veel post landt later dan beloofd. Voorbeeld: de Donald Duck. Komt hier altijd op donderdag, fijn moment. Die van vorige week werd eergisteren bezorgd. Ik raak er niet van slag van, maar PostNL moet alsjeblieft niet te stoer doen.
Ook wordt gesuggereerd dat je een pakket vrolijk kunt verpakken. Wat bedoelen ze hier met vrolijk? Bijvoorbeeld een cadeautje verpakken in een doos met postzakmotief.
Postzakmotief. Ik probeer me voor te stellen wie daar vrolijk van wordt. We weten hoe het met pakjes gaat. Het traject is onvoorspelbaar.
Als ik ergens te laat kom, kan ik me als clown verkleden, maar ja, het blijft lastig dat je te laat bent.